Browse All Categories
By Line Gade on October 28, 2021

Kommende CEO-skifte i Danmark

Vores danske afdeling foretager en intern udskiftning i ledelsen ved udgangen af 2021. Den nuværende administrerende direktør, Mads Skovsgaard, overlader stafetten til nuværende kommercielle direktør, Marc Tørnstrøm.

Intern udskiftning på ledelsesgangen

Efter at have været den primære anfører for Sport Solution A/S siden 2017, fratræder Mads Skovsgaard som administrerende direktør ved udgangen af 2021. Mads har været en del af ejerkredsen i Sport Solution siden 2007 og har, frem til han indtrådte som direktør, været bestyrelsesformand igennem en længere årrække.

Med salget af Sport Solution til BRP Systems AB i 2020 blev Mads’ ansvarsområde udvidet til også at stable gruppens nye marketingafdeling på benene som CMO – en opgave som er blevet håndteret sideløbende med ansvaret for gruppens aktiviteter i Danmark.

For at styrke fokus på det danske marked har Mads valgt fremover at koncentrere sig fuldt ud på CMO-rollen og på virksomhedens marketing og dermed overlade positionen som administrerende direktør til Marc Tørnstrøm. Fremadrettet vil Marc således være tovholder på de danske aktiviteter.

”Jeg er rigtig glad for, at jeg kan give anførerbindet videre til Marc. Marc har været en del af virksomheden siden 2008, og han har et indgående kendskab til markedet og kunderne. Han har igennem årene jongleret med stort set alle områder af virksomheden og har derfor et rigtigt godt helhedsperspektiv.

Marc har været en yderst aktiv spiller til at føre Sport Solution mod succes, og derfor er det en rigtig positiv nyhed for de danske kunder, at det nu er ham, der overtager det fulde ansvar,” udtaler Mads, og fortsætter:

”Med skiftet får det danske marked endnu mere fokus på de nationale hensyn og forhold”.

CEO-skifte DK - Udskiftning_2

En ny spiller med store ambitioner

Om udnævnelsen til administrerende direktør for Sport Solution udtaler Marc: ”Jeg er meget beæret over at kunne melde mig på banen som administrerende direktør for Sport Solution pr. 1. januar 2022 efter at have været en del af virksomheden i 14 år.

Jeg har store ambitioner for fremtidens fitness- og idrætsbranche, hvor vi, med vores brugere i fokus, vil videreudvikle og udbrede vores markedsledende produkter og services til både nuværende og nye kunder og segmenter.”

CEO-skifte DK - Store ambitioner

Marc har et indgående kendskab til branchen og ved, hvilken betydning den teknologiske udvikling har for markedet. Kunden vil dog altid være i centrum.

Marc uddyber: ”Vi spiller på højt niveau, når det gælder teknologi og data, og vores produkter indeholder allerede Business Inteligence, Artificial Intelligence (AI) og Cybersecurity. Vores kundeservice og brancherelationer har altid været, og vil også fremover være, alfa og omega.

Jeg har en stor tiltro til vores nuværende team og organisation, der er gearet og i træning til at håndtere de mange forskelligartede markedsaktører og koncepter, som vi samarbejder med i dag.

Med en konstant finger på pulsen skal vi følge markedets udvikling og ændringerne i vores kunders og i deres brugeres behov, således vi forbliver den vigtigste og foretrukne samarbejdspartner hos vores kunder.”

En blød overgang, der sikrer fremdrift

Om overgangsperioden frem til årsskiftet udtaler Marc: ”Jeg har et rigtig godt samarbejde med den tidligere ledelse, så vi sikrer den mest optimale overgang for både kunder og kollegaer samt giver et godt udgangspunkt for fremtidig forrentningsudvikling og vækst.”

Med dette skifte er den fremtidige struktur for Danmark på plads. Det er et helt oplagt valg, at der er blevet peget på Marc som afløser for de danske aktiviteter.

I takt med at både Sport Solution og BRP Systems vokser og udvider sin markedsposition, ønsker vi at fokusere endnu mere på de enkelte dele af markedet. Med CEO-skiftet og et øget nationalt fokus bliver BRP-gruppen endnu stærkere i serviceringen af de danske kunder.

CEO-skifte DK - Fremskridt

En fokuseret rolle til Mads Skovsgaard

Mads forbliver en aktiv spiller i BRP-gruppen, men vil nu rette fuldt fokus på marketing-delen for Sport Solution og BRP-gruppen generelt.

Mads udtaler afslutningsvis følgende om CEO-skiftet i Danmark: ”Jeg vil fortsat være en del af Sport Solution, omend det fremover primært vil dreje sig om marketing for mit vedkommende.

Marc og jeg har igennem de seneste måneder været i gang med en stille og rolig overdragelse, og jeg vil også efter 1. januar 2022 være til rådighed for Marc og de danske kollegaer, i det omfang der måtte være behov og ønske herfor.

Jeg er sikker på, at både kunder og medarbejdere vil tage godt imod Marc i hans nye rolle, og jeg er helt sikker på, at vi med dette øgede fokus på det danske marked vil kunne bidrage endnu mere til en positiv og sund udvikling af vores danske forretning.

Tak til alle kunder og interessenter, jeg har mødt i mit daglige virke i Sport Solution gennem årene.”

BRP_Busines intelligence_03

Published by Line Gade October 28, 2021